Naše mateřská škola má pět tříd pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Zaměřujeme se na speciální péči o děti s vadami zraku či sluchu, se závažnými logopedickými vadami, poruchami pozornosti a chování, poruchami autistického spektra, tělesným a mentálním postižením. Sloužíme jako spádová škola pro celý region Hodonínska.
Vize školy: Smysl(ů)plně poznáváme svět
„Když dětem umeteme cestičku, když odstraníme všechny překážky, odstraníme zároveň i všechny pobídky k růstu.“ J. Šturma
Koncepce školy:
Naše mateřská škola sdružuje děti s různými druhy zdravotního postižení i mentální úrovně. Snahou naší školy je vytvářet podmínky pro rozvoj a vzdělávání každého dítěte v rozsahu jeho individuálních možností a potřeb. Učíme děti žít pospolu, být dobrými kamarády a pomáhat si navzájem. Přejeme si, aby děti prožívaly šťastné dětství navzdory svému hendikepu, a aby směřovaly ke smysluplnému životu. Vytváříme podmínky, aby každé dítě zažívalo úspěch a mělo radost ze vzdělávání. Připravujeme děti na další vzdělávání v různých typech škol, proto musí být naše přístupy velmi různorodé a bohaté. Pracujeme také s rodiči, aby přijímali svoje děti s láskou a porozuměním.
Dvojsmyslné pojetí podtitulu školy „Smysl(ů)plná škola“ vyjadřuje multisenzorické pojetí výuky, stejně jako důležitost vhodného pedagogického směřování a individuálního přístupu. Přejeme si, aby škola byla místem klidu, radosti a setkávání pro děti i rodiče. Chceme, aby všichni zaměstnanci vnímali svou práci jako smysluplnou a snažíme se vytvářet takové podmínky, aby mohli využívat svůj potenciál k rozvoji dětí i sebe sama.
Koncepce školy vychází z kompetenčního modelu a osobnostně orientovaného modelu výchovy a vzdělávání.
Naší snahou je vytvořit každému dítěti optimální podmínky k rozvoji jeho osobnosti, k učení i ke komunikaci s ostatními a pomoci mu, aby dosáhlo co největší samostatnosti.
Při vzdělávání dodržujeme veškeré předpisy upravující předškolní vzdělávání a hygienické podmínky.
Provoz
Provoz mateřské školy je v průběhu celého školního roku od 6.00 do 16.00 hodin
- děti se přijímají od 6.00 hodin, scházejí se ve třídě Červená
- provoz končí v 16,00, děti se rozcházejí ze třídy Zelená
- děti se scházejí do 8.00 hodin, výjimečně je možná mimořádná individuální dohoda s učitelkou podle aktuální situace
- budova i zahrada je zabezpečena elektronickým zařízením; v době od 8.00 do 12.15 a od 12.30 do 14.00 je budova uzavřena
- zákonní zástupci vyzvedávají děti po obědě od 12.15-12.30 hodin a po odpoledním odpočinku od 14.15-16.00 hodin v budově školy;
- rodiče odhlašují obědy a omlouvají nepřítomnost dětí do 7.30 hodin telefonicky, osobně nebo přes aplikaci Naše MŠ
Režim dne v mateřské škole
Předškolní vzdělávání probíhá podle ŠVP. Následující denní režim je stanovený přibližně. V případě potřeby je pozměněn a uzpůsoben dle potřeb (výlety, divadelní představení, apod.), vždy ho lze přizpůsobit momentální situaci a individuálním potřebám dětí.
6.00-8.00
- spontánní hry a činnosti dětí
- stimulační činnosti dětí
- aktivity na procvičování jemné motoriky, orofaciální motoriky, grafomotoriky
- aktivity na rozvoj pasivního, aktivního slovníku a souvislého vyjadřování, dechová, fonační, rytmická, smyslová cvičení
- individuální, skupinové činnosti dle třídního kurikula
- individuální či skupinové cvičení(logopedie, pleoptika, rozvoj mentálních schopností)
8.00-9.45
- pohybová aktivita
- dopolední svačina
- pokračování v individuálních, skupinových a společných činnostech
- individuální práce ve specializovaných pracovnách, skupinové logopedické nebo pleoptické cvičení
9.45-11.45
- pobyt venku – činnosti na zahradě
- vycházka s cíleným zaměřením
11.45-12.30
- příprava na oběd, oběd, čištění zubů, ukládání k odpočinku
12.30-14.00
- odpočinek dětí
- aktivity nespících dětí
14.00-16.00
- průběžná odpolední svačina
- spontánní hry a aktivity
- dle zájmu dětí dokončování započatých dopoledních činností
- aktivity na procvičování komunikace, jemné motoriky, grafomotoriky, orofaciální motoriky